Την ώρα που οι τραγωδίες στην άσφαλτο διαδέχονται η μια την άλλη και άνθρωποι αφήνουν την τελευταία τους πνοή στα δεκάδες τροχαία που σημειώνονται κάθε μήνα στη χώρα, το υπουργείο Μεταφορών εξετάζει μειώσεις σε πρόστιμα του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.
χορταστικη σαλατα
τηλεθέαση μέσου λεπτού
μπουφετζης μισθος
Θήβα, Αμαλιάδα, Αλεξάνδρεια... Τρεις τραγωδίες που μόλις μέσα σε μια εβδομάδα, συγκλόνισαν το Πανελλήνιο.
Τρία τροχαία που έκοψαν το νήμα της ζωής, σε νέους ανθρώπους και βύθισαν τις οικογένειές τους στη θλίψη. Τρία από τα δεκάδες θανατηφόρα τροχαία που σημειώνονται στη χώρα μας, ανεβάζοντάς την ψηλά στη σχετική μαύρη λίστα της Ευρώπης.
Εν τω μεταξύ όμως, το υπουργείο Μεταφορών επεξεργάζεται αλλαγές στο νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, με μειωμένα πρόστιμα ακόμα και 50%, που θα επιβάλλονται αναλογικά με το εισόδημα του παραβάτη και κοινωνική εργασία ως ποινή.
Τα μειωμένα πρόστιμα, πάντως, σύμφωνα με την εφημερίδα «Έθνος», δεν θα αφορούν στις «επικίνδυνες» παραβάσεις που απειλούν ανθρώπινες ζωές. Έτσι το πρόστιμο για την παραβίαση του ερυθρού σηματοδότη, του STOP, για την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ ή για την υπερβολική ταχύτητα, παραμένει στα... δυσθεώρητα ύψη των 700 ευρώ.
Ανοίγει όμως «παραθυράκι» καθώς, εφόσον εφαρμοστεί η αναλογικότητα στην επιβολή του προστίμου, δηλαδή να πληρώνει καθένας αναλόγως του εισοδήματός του, τότε είναι ανοιχτό το ενδεχόμενο ακόμα και τα πρόστιμα αυτά να είναι για κάποιους τουλάχιστον, μειωμένα.
Ο υφυπουργός Μεταφορών Νίκος Μαυραγάνης επιμένει πως το σύστημα αυτό εφαρμόζεται στις ΗΠΑ με επιτυχία και πως «άλλο να πληρώνει 100 ευρώ πρόστιμο κάποιος με εισόδημα 10.000 ευρώ και άλλο με 50.000 ευρώ».
Επισημαίνει ακόμα πως η επιβολή του προστίμου θα γίνεται μέσω των στοιχείων του TAXIS, χωρίς όμως να αποκαλύπτονται τα στοιχεία οικονομικής κατάστασης του παραβάτη.
Όσον αφορά τις αιτιάσεις πως μια τέτοια διάταξη θα ήταν αντισυνταγματική, το υπουργείο διατείνεται πως κάτι τέτοιο δεν ισχύει, αφού θα βασίζεται στην αρχή της αναλογικότητας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου