Κυριακή 18 Νοεμβρίου 2018

παιδι και ξυλο

Όπως χαρακτηριστικά είπε ο πρωθυπουργός, στη σύμβαση του συγκεκριμένου έργου, προβλέπεται «η ελεύθερη δίοδος των εκλογέων, χωρίς αντίτιμο διοδίων, την ημέρα διεξαγωγής των εκλογών. Αλλά αυτό θα αργήσετε να το χρησιμοποιήσετε, θα το κάνετε το φθινόπωρο του 2019, όταν θα γίνουν εθνικές εκλογές στην χώρα μας».


παιδι και ξυλο

καλλιεργεια αλοη βερα στην κυπρο

Αναφερόμενος ειδικότερα στο έργο, σημείωσε πως «με την ολοκλήρωση του περιφερειακού δρόμου της Καλαμάτας, παραδίδεται σήμερα στο σύνολό του στους πολίτες, ένα σημαντικό αναπτυξιακό έργο: ο αυτοκινητόδρομος Μορέας, ο κεντρικός οδικός άξονας της Πελοποννήσου».


Ο πρωθυπουργός υπενθύμισε ότι η κυβέρνηση βρήκε το έργο σταματημένο, από το 2013, ενώ υπήρχε η ρήτρα ότι αν δεν αποπερατωνόταν έως τον Μάρτιο του 2017, η χώρα θα κατέβαλλε με τη μορφή προστίμων, ποσά συνολικού ύψους, 504 εκατ. ευρώ.


Η κυβέρνηση, μέσω της αναθεωρημένης σύμβασης που υπογράφτηκε από τον υπουργό Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων Χρήστο Σπίρτζη, «δεν διασφάλισε μόνο την συνέχιση και ολοκλήρωση του έργου, αλλά κατοχύρωσε και το δημόσιο συμφέρον. Κάτι που οι προηγούμενες κυβερνήσεις σε καμία περίπτωση δεν είχαν φροντίσει», επισήμανε ο Αλέξης Τσίπρας και προσέθεσε:


ειδη κολυμβησης αρενα


«Με αυτήν την αναθεωρημένη σύμβαση το ελληνικό δημόσιο εξοικονόμησε συνολικά αποζημιώσεις ύψους πάνω από 200 εκατομμύρια ευρώ. Διασφαλίζοντας την ολοκλήρωση του έργου χωρίς πρόσθετα οικονομικά βάρη για τους φορολογούμενους. Παράλληλα, η αναθεωρημένη σύμβαση συμπεριλαμβάνει: Πρώτον, την εγκατάσταση, στο προσεχές διάστημα, συστήματος αναλογικών διοδίων, με δαπάνες του παραχωρησιούχου. Αυτό το σύστημα είναι το πιο δίκαιο, αφού επιβάλλει διόδια ανάλογα με τη χρήση που γίνεται στον δρόμο και όχι με σταθερό αντίτιμο διέλευσης.




Δεύτερον, τη σύνταξη οικονομοτεχνικής μελέτης για οριζόντια μείωση των διοδίων. Τρίτον, την υποχρέωση του παραχωρησιούχου να προχωρήσει σε παροχή κλιμακωτών εκπτώσεων, που θα φτάνουν έως και το 70% στους συχνούς τοπικούς χρήστες του αυτοκινητόδρομου. Τέταρτον την απαλλαγή ατόμων ειδικών κατηγοριών από την καταβολή διοδίων, με χρήση ειδικής κάρτας. Πέμπτον, την αντιμετώπιση του ζητήματος μετακίνησης των μόνιμων κατοίκων, εκεί που δεν υπάρχει παράλληλο οδικό δίκτυο για την εξυπηρέτησή τους».



Πρόσθεσε ότι ο παραχωρησιούχος ανέλαβε την υποχρέωση να εκπονήσει τρεις μελέτες για τον νομό Μεσσηνίας: Την μελέτη για το τμήμα Καλού Νερού - Τσακώνας και τη σύνδεση με τον αυτοκινητόδρομο Κυπαρισσίας, τη μελέτη και τις εργασίες αναβάθμισης για την εθνική οδό Καλαμάτας - Ρυζόμυλου, και την μελέτη του οδικού άξονα Ρυζόμυλου - Πύλου.


Το κόστος των μελετών αυτών υπερβαίνει τα 12 εκατομμύρια ευρώ.



«Όλα αυτά δεν υπήρχαν σε καμία προηγούμενη σύμβαση. Κατοχυρώθηκαν χάρη στην επίμονη φροντίδα αυτής της κυβέρνησης να υπάρχει πάνω στο τραπέζι το ζήτημα του δημοσίου συμφέροντος», είπε ο κ. Τσίπρας, υπογραμμίζοντας ότι «η περίοδος που τα μεγάλα δημόσια έργα ήταν συνυφασμένα με επιζήμιες για το δημόσιο συμβάσεις, με σκόπιμες και επιζήμιες καθυστερήσεις που ενεργοποιούσαν τις ρήτρες αποζημιώσεων, με διαφόρων ειδών διαδικαστικά κόλπα που κατέληγαν στην λεηλασία του δημοσίου χρήματος, είναι πλέον παρελθόν.»



«Η διαφάνεια και το δημόσιο συμφέρον, σε αυτή τη χώρα, θα κατοχυρωθούν πλήρως και δεν πρόκειται να υπάρξει η παραμικρή ανοχή στην διαφθορά», τόνισε ο κ. Τσίπρας.


Ο πρωθυπουργός αναφερόμενος σε όσους διεκδικούν και θα διεκδικήσουν τα μεγάλα έργα, συμπεριλαμβανομένου του αυτοκινητοδρόμου «Μορέας», είπε ότι τα έργα ανήκουν στον ελληνικό λαό.


Σημείωσε, ταυτόχρονα, ότι δεν μπορεί να αγνοήσει το «πάρτι» που γινόταν με τα μεγάλα έργα, προσθέτοντας πως «αρκεί κανείς να δει ότι οι διεκδικήσεις παραχωρησιούχων και εργοληπτών στοίχησαν 764 εκατ. ευρώ λιγότερα».


«Η δική μας πολιτική, λοιπόν, άνοιξε τον δρόμο για την ολοκλήρωση του κεντρικού οδικού άξονα της Πελοποννήσου», τόνισε και συμπλήρωσε: «Έτσι, τον Απρίλιο του 2016 παραδόθηκε το αυτοτελές τμήμα από το Λεύκτρο μέχρι την Σπάρτη, δύο μήνες νωρίτερα από το προβλεπόμενο χρονοδιάγραμμα. Τον Ιούνιο του 2016 παραδόθηκε ο Ανισόπεδος Κόμβος της Μεγαλόπολης και η συνδετήρια αρτηρία που ενώνει τον κόμβο με την είσοδο της πόλης.


Και σήμερα με την παράδοση του τελευταίου τμήματος, της Περιμετρικής Οδού της Καλαμάτας, το έργο ολοκληρώνεται στο σύνολό του. Πρόκειται για έναν οδικό άξονα που συνδέει τέσσερα αστικά κέντρα της Πελοποννήσου, την Καλαμάτα, την Σπάρτη, την Τρίπολη και την Κόρινθο, μειώνοντας κατά πολύ τις μεταξύ τους αποστάσεις.


Η διαδρομή Κόρινθος - Τρίπολη - Καλαμάτα, από 2 ώρες και 30 λεπτά, μειώνεται σε 1 ώρα και 45 λεπτά δηλαδή κατά 30%. Η χρονοαπόσταση ανάμεσα στην Τρίπολη και την Σπάρτη, από 1 ώρα μειώνεται στα 45 λεπτά. Και ταυτόχρονα βέβαια, εκτός από τις αποστάσεις ανάμεσα στις πόλεις της Πελοποννήσου, μειώνεται και η απόσταση της Πελοποννήσου από την υπόλοιπη χώρα».


Ο πρωθυπουργός αναφέρθηκε στη σημασία του έργου για την ανάπτυξη της περιοχής σε ό, τι αφορά την οικονομία της και την παραγωγή της, τη διευκόλυνση πρόσβασης των τουριστών, αλλά και την πλήρη θωράκιση της οδικής ασφάλειας.


«Η Περιμετρική Οδός Καλαμάτας, είναι ένα έργο που θα επιδράσει σημαντικά στην ποιότητα ζωής και του περιβάλλοντος για την πόλη. Γιατί θα εξυπηρετήσει τις υπερτοπικές μετακινήσεις προς την Μεσσηνιακή και Λακωνική Μάνη, που σήμερα περνούσαν από τον αστικό ιστό της Καλαμάτας, ενώ θα αναβαθμίσει και τις εσωτερικές μετακινήσεις, συμβάλλοντας στην μείωση του χρόνου τους, αλλά και στην μείωση των εκπομπών ρύπων», ανέφερε.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου